۲۰ شهریور ۱۳۸۸، ۱۳:۳۲

"دلایل هویت" منتشر شد

"دلایل هویت" منتشر شد

کتاب "دلایل هویت" اثر اویگایل آیزنبرگ از سوی انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کتاب به بحث هویت در زمینه‌های فرهنگی گوناگون می‌پردازد و نحوه تصمیم گیری در مورد حقوق اقلیتها را مورد توجه قرار می‌دهد.

نویسنده معتقد است که زمینه‌های قانونی و سیاسی کنونی بیش از گذشته می‌تواند به پی‌گیری مطالبات حقوق اقلیتها منجر شود. به عبارت دیگر پی‌گیری این حقوق در این زمینه بیشتر است.

نویسنده معتقد است که جوامع موفق آنهایی هستند که زمینه‌های پی‌گیری حقوق اقلیتها در آن از طریق مراکز قانونگذاری و قضایی وجود داشته باشد و اقلیتها بتوانند حقوق خود را مطرح و پی‌‍گیری نمایند. 

نویسنده اعتقاد دارد به رغم وجود اقلیتها در اکثر نقاط دنیا، ولی به رسمیت شناختن این حقوق از جانب اکثریت هنوز به طور گسترده صورت نمی‌گیرد و به نوعی گفتمان مسلط، در مواقعی تمایلی در به رسمیت شناختن این حقوق ندارد.

نویسنده در این کتاب رهیافتی را ارائه می‌نماید که در آن طرح مساله حقوق اقلیتها و نحوه ارزیابی آن به صورت عادلانه صورت می‌گیرد.

او در این کتاب به بررسی اقلیتهای قومی، زبانی، مذهبی و جنسی می‌پردازد و این موضوع را به چالش می‌کشد که نحوه مقابله و ارزیابی گفتمان مسلط از حقوق اقلیتها درست نیست.

کتاب مشتمل بر 196 صفحه که در 7 فصل سامان یافته است.

تصمیم‌گیری عمومی در جوامع گوناگون، تکثر فرهنگی، تسلیم گرایی هویتی و شکاکیت هویتی، تفاوتهای جنسیتی از جمله موضوعاتی هستند که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

هویت دینی و مساله اصالت بودگی، هویت بومی و دلایل هویت سایر موضوعاتی هستند که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 944065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha